Comerţul joacă un rol fundamental în economia europeană și acționează ca un liant între producători şi cei aproximativ 500 de milioane de consumatori din întreaga Europă. Acesta este unul dintre cele mai dinamice sectoare care utilizează intensiv forţa de muncă și generează circa 11% din PIB-ul Uniunii Europene. O companie din trei din Europa își desfășoară activitatea în retail, iar peste 95% din cele 6 milioane de companii sunt întreprinderi mici şi mijlocii, conform unui studiu recent realizat de către Comisia Europeană.
Provocările cu care se confruntă acest sector sunt numeroase, cum ar fi: iluminatul, proiectarea adecvată a magazinului şi prezentarea atractivă a mărfurilor; sistemele de ventilaţie, încălzirea și aerul condiţionat, în special răcirea şi refrigerarea alimentelor deoarece această activitate reprezintă până la 50% din consumul de energie al unui magazin destinat în principal comercializării alimentelor, conform studiilor realizate de către Comisia Europeană. Indiferent dacă magazinele sunt echipate cu unităţi de refrigerare separate sau cu sisteme de refrigerare, menţinerea lanţului de răcire şi a calităţii produsului timp de 365 de zile pe an, 24 de ore pe zi, implică un consum ridicat de energie.