Un manager cu o experiență bogată în companie, care a evoluat o dată cu Technoelectric – acestea sunt doar câteva dintre caracteristicile Geaninei Simileanu, Manager Achiziții și Logistică. Parcursul său profesional a început în anul 2008, când a fost angajată în poziția de Lucrător Gestiune, urmând ca în 2 ani să preia rolul de Responsabil Achiziții și Gestiune. Din anul 2017 coordonează Departamentul de Gestiune, Aprovizionare și Logistică a companiei. Își amintește și acum interviul pe care la dat cu mari emoții.
Pentru Geanina, orele de lucru trec într-un ritm alert, având numeroase activități de bifat, de la organizarea și asigurarea completăși la timp cu bunuri materiale și servicii de transport, până la urmărirea bunei desfășurări a procedurilor din cadrul societații. Ea este responsabilă și de planificarea și controlul activității de contractare, aprovizionare, recepție, distribuție și consum a materialelor, toate acestea în timp ce asigură legalitatea documentelor întocmite. Acestea sunt doar parte din activitățile pe care le desfășoară în cadrul echipei.
Dintre criteriile pe care le apreciază și pe care le are în comun cu colegii din Technoelectric, Geanina amintește:
- Onestitate-Spunem adevărul indiferent de consecințe;
- Moralitate-Facem ceea ce trebuie pentru că așa este corect;
- Asumare- Luăm decizii cu grijă și ne asumăm consecințele;
- Dedicare-Facem totul pentru a încheia cu succes fiecare proiect;
Geanina a văzut din primul rând ce a însemnat evoluția companiei și a făcut o trecere în revistă a câtorva momente de cotitură:
1.Cu o experiență de 16 ani în companie, ai putut urmări evoluția Techoelectric, atât din punct de vedere obiectiv, cât și subiectiv. Povestește-ne despre cum ai perceput procesul de dezvoltare a companiei, a echipei care s-a mărit, a modului de lucru etc.
Prima dată când mi-am dat seama de capacitatea de dezvoltarea companiei a fost atunci când am început să ne orientăm spre piețele externe. Proiectele internaționale începuseră să le depășească la număr pe cele interne. Odată cu acest lucru au început să apară furnizori noi interni și externi, clienți externi cu livrări (documente) foarte diferite de cele din spațiul UE, dar și schimbări la nivel intern. Au apărut proceduri interne noi (dezvoltate împreună cu managementul companiei) care ne-au ajutat în modul de lucru, au fost introduse elemente de automatizare menite să ne faciliteze activitatea, și, de asemenea, echipa noastră s-a mărit.
Citatul favorit al Geaninei aparține lui Albert Einstein, care spune: „Nu încerca sa devii o persoană de succes, ci una de valoare”. Acesta este și motoul după care se ghidează în activitatea profesională.
La întrebările cu numărul 2: Care sunt cele mai importante 3 calități ale unui manager achiziții și logistică? și Pot fi formate aceste calități sau trebuie să te naști cu ele? ea a răspuns:
Multitasking-ul, Vigilența și Perseverența. Nu te naști cu aceste calități, aceste calități se dezvoltă odată cu experiența dobândită pe această poziție. Nu ne naștem manageri, devenim manageri. Sau cel puțin așa mi s-a întâmplat mie.
3: Ce te-a motivat să faci schimbarea profesională și să te angajezi în departamentul de logistică și achiziții?
Pe măsură ce timpul trecea, am început să cunosc din ce în ce mai mult procesele interne ale companiei pe partea de gestiune, aprovizionare, logistică, contabilitate primară. Experiența dobândită și faptul că am plecat de la cel mai de jos nivel, alături de ambiția personală m-au ajutat să mă remarc și să fiu promovată.
4.Ce ar trebui să știe cei care își doresc un job asemănător cu cel pe care îl ocupi tu?
Toți colegii se bazează pe tine, așadar, este important să fii mereu pregătit pentru a le oferi suport atât pentru echipamente, cât și pentru partea de livrare-logistică.
În ultimi ani, Technoelectric a atacat piețe din ce în ce mai exotice, precum Asia și Orientul Mijlociu. Acestea sunt înafara UE, ceea ce înseamnă că vin la pachet cu o serie de cerințe diferite. Pe această poziție am oportunitatea de a interacționa cu o multitudine de persoane cu specializări distincte (de la șoferi, până la manageri de Logistică interni și externi). Este un job care te dezvoltăși la nivel personal / social.
5.Dacă ar fi să alegi o experiență trăită sau un proiect la care ai lucrat, care ar fi și de ce?
Nu voi uita niciodată prima livrare extracomunitară, în Liban. Cu puțin ajutor, perseverență și încăpățânare, am reușit să duc la bun sfârșit task-ul. A fost un moment de pionierat pentru noi, ceea ce a presupus nevoia de resurse informative externe. Cu toate acestea, a fost o perioadă stresantă, astfel încât am vrut să renunț la acest job de logistică, deși venea la pachet cu ceea ce îmi plăcea să fac, partea de achiziții. Privind retrospectiv, mă bucur că am făcut față presiunii, că am încheiat cu succes acel proiect și că sunt parte din echipa Technoelectric de 16 ani.
Când nu gestionează Departamentul de Logistică și Achiziții, Geanina se ocupă de pasiunea sa, arta culinară, citește, ascultă muzică și se plimbă în natură. Iubește să vizite cât mai multe locuri frumoase din țară și din străinătate, alături de familie.